Popay Blog

=
HR in de zorg

Donderdag 6 juni was Popay aanwezig op de jaarlijkse conferentie HR in de Zorg. Dit congres heeft ieder jaar interessante sprekers en workshops rond relevante HR-thema’s. Dit jaar was het thema employee experience. De begrippen van customer experience kunnen namelijk ook toegepast worden op employee experience, en voor de werkgever zijn er talrijke voordelen aan verbonden.

Het is een basis voor employer branding (the war for talent), een stijging van werknemerstevredenheid en daling van absenteïsme.

Maar hoe bouw je een employee experience uit?

Niet onverwacht komen we met deze vraag snel terecht in de veranderende, technologische wereld. Volgens spreker Rik Vera moeten we rekening houden met “het nieuwe normaal”. Vroeger was het “normaal” dat je de krant moest openslaan om de tv-programmatie van die avond te kennen, en dat je een week moest wachten op een nieuwe aflevering van je favoriete tv-programma. Dat is allemaal verdwenen met o.a. Netflix. Alles is nu verkrijgbaar wanneer jij wilt, en tijd hebt.

Ongeveer elke generatie die zich vandaag op de arbeidsmarkt bevindt bezit een smartphone. Dit betekent dat we overal en altijd bereikbaar zijn. Werknemers verwachten deze mindset ook meer en meer van hun werkgever. Waarom moeten ze nog wachten op spreekuren van HR, wanneer er zoveel portalen bestaan waarmee ze op een eigen gekozen tijdstip zelf veranderingen kunnen uitvoeren in hun werknemersdossier? Waarom wachten op een opleiding wanneer ze nu tijd hebben om een elearning te volgen?

Een van de meest kostbare goederen dat iedereen heeft, is tijd. En een belangrijke factor in employee experience is om de tijd van de werknemers zo zinvol mogelijk in te vullen. HRIS-systemen kunnen helpen om tijd zo efficiënt mogelijk te spenderen zodat werknemers zich ten volle kunnen focussen op hun job.

Volgens een onderzoek van Unisys gaat 36% van de high performers op zoek naar een nieuwe job wegens slechte digitale werkomstandigheden. Dit gebeurt terwijl Tech en Tools heel veel voordelen bieden aan organisaties. Goede tech en tools geven namelijk snelheid aan een organisatie.

  • Rapportage en analyse van data gebeurt sneller en/of volledig automatisch
  • Via elearning kunnen werknemers een opleiding volgen wanneer ze 15 minuten tijd hebben
  • Minder verlies van veldkennis (alles staat in de systemen)
  • Via employee self-service bespaart uw HR-departement tijd op administratie.

Het nieuwe normaal met HR-on-demand voor alle werknemers staat voor de deur. Popay kan uw organisatie ondersteunen met het implementeren en uitrollen van deze technologieën. Wij bieden u LMS-systemen aan met een ingebouwde elearning module, digitale loonstrookjes, digitaal personeelsbeheer en digitale onboarding/offboarding van medewerkers. Bepaal zelf Het Nieuwe Normaal in uw organisatie, en Popay kan u helpen.

Recent Comments